Per Sant Jordi, omplim els Països Catalans de llibres en català!

Enguany per Sant Jordi l’Esquerra Independentista de Molins (CUP Molins, Arran Molins, Endavant–OSAN)  convoca una acció reivindicativa a favor de la llengua catalana arreu dels Països Catalans. Així, aprofitem el dia del llibre, com a jornada cultural del territori, i la Diada del País Valencià com a reclams per tal d'impulsar la força popular pel reconeixement de la llengua catalana als Països Catalans.

El català és una de les majors eines de cohesió i socialització de la nostra societat, utilitzada de manera natural malgrat les imposicions repressores dels Estats espanyol i francès. És el poble qui té la capacitat i força necessàries per a activar actes reivindicatius i subversius a favor de la seva llengua. És amb la lluita en pro d'aquesta com es demostra la vitalitat dels Països Catalans; amb la resistència davant la constant privació dels drets socials i lingüístics i la voluntat regionalitzadora del territori. Volem socialitzar la idea que cal fer front a aquests atacs i no amagar-se’n, a fi de normalitzar l'ús del català de la millor manera: parlar-lo arreu, escriure'l arreu, i llegir-lo arreu. L’ús de la llengua pròpia dels Països Catalans és un dret lingüístic, i com a catalans i catalanes no hi hem de renunciar, per tal de reafirmar-nos nacionalment.

Per tot plegat, i més que mai, cada acte que reforci l'ús de la llengua com a element inherent i cohesionador del territori és necessari. Volem uns Països Catalans units pel català de cadascú, amb una educació, uns mitjans de comunicació i una administració en la nostra llengua; cosa que afavoreix la cohesió social i garanteix la construcció d'una comunitat lliure.

L’Esquerra Independentista de Molins ens adherim a la campanya Som Països Catalans i fem una crida a omplir de llibres escrits en català el mapa del territori. Per participar-hi només cal que porteu llibres i publicacions en català, que nosaltres posarem sobre un mapa dels Països Catalans. Tot el material que aconseguim reunir serà donat a diversos espais i entitats del territori que vetllen per la presència activa i la socialització del català.

Vine el proper dimarts 23 d'abril a la parada de l’Esquerra Independentista de Molins i porta-hi el teu llibre en català! Serà el nostre granet de sorra per aconseguir que el dia del llibre esdevingui, als Països Catalans, el dia del llibre en català.

Omplim els Països Catalans de llibres en català!
Parada de l’Esquerra Independentista (CUP, Arran, Endavant)
Dimarts 23 d'abril
10 h - 21 h – Plaça de la Creu