S'aprova el Pla Local LGBTI que la CUP va iniciar quan estava al govern

Al ple ordinari de maig celebrat el passat 4 de juny va ser aprovat per unanimitat del Pla Local LGTBI que va iniciar la CUP quan estava a govern el gener del 2018 amb l’exregidora de Feminisme i Alliberament LGTBI, Laura Munt. Amb l’aprovació d’aquest pla la vila fa un pas endavant en la visibilització i el reconeixement cap a les persones LGTBI.

El Pla LGTBI inclou  accions, propostes d’actuació i prevenció que es duran a terme al municipi. Esperem que el govern sociovergent dugui a terme totes aquestes accions planificades, la CUP fiscalitzarem el seu compliment i hi estarem a sobre.

Des de la CUP Molins vam incloure dues esmenes que consideràvem essencials i que han sigut acceptades en la redacció final del pla:

• Posar el  nom a un carrer de la vila de la Sònia Rescalvo, assassinada  al Parc de la Ciutadella per part d'uns neo-nazis pel simple fet de ser transsexual. Amb l'objectiu de visibilitzar i reconèixer la valentia i lluita d'aquestes persones.
  • Un compromís per part de la Regidora de Feminisme  i Alliberatment LGTBI d’incloure l’estudi d’un Centre d’Apoderament Feminisme i LGTBI en el pròxim Pla d’Igualtat que s’ha d’elaborar el 2021

Des de la CUP creiem, ara més que mai, que Molins de Rei ha de tenir un espai municipal com aquest. La creació d’un Centre d’apoderament feminista i LGTBI, hauria de ser un espai físic obert a tothom, on el personal tècnic i la regidoria hi treballin, i no a l’Àrea de Serveis a les Persones. Cal  trencar amb la verticalitat existent entre institució-ciutadania i apropar les polítiques municipalistes en clau de gènere a totes les persones.

En aquest centre s’hi hauran de trobar recursos, formacions, tallers, xerrades, grups de suport mutu amb l’objectiu de treballar la lluita anti patriarcal i posar en comú les opressions que pateixen el col·lectiu LGTBI.