S'aprova la 1a ampliació de pressupost 2021 sense cap proposta de la CUP

Malgrat la presunta voluntat del govern de negociar en els àmbits d'emergència climàtica, mobilitat i habitatge, no s'ha tingut en compte cap de les nostres propostes en aquests àmbits

La CUP Molins vam votar en contra de la primera ampliació del pressupost, d'uns 800.000 €. I no ho vam fer perquè no estiguem d'acord en posar pressupost a activitats, partides derivades de la COVID i d'altres partides necessàries. Amb altres no estem tant d'acord, com la d'augmentar el pressupost per renovació de vehicles, que ja va dir que aquest any no tocava. En tot cas, el vot contrari no és per això. Ho vam fer, principalment, perquè aquesta ampliació de pressupost no inclou cap proposta nostra de les que es van comprometre a seguir parlant, ni cap que se li assembli.

Estem decebuts pel tarannà d'aquest govern amb relació a aquesta ampliació del pressupost. Se'ns demana que aprovem una ampliació de pressupost tancada, on no hem tingut espai d'intervenció. Es torna a repetir el mateix que va passar fa un mes amb el pressupost del 2021, amb l'agreujant que, aquesta vegada, teníem la seva paraula de parlar sobre les propostes que poden veure amb bons ulls.

Encara queden 2,8 milions d' € de romanent de tresoreria (superàvit) per aplicar. Demanem que una part es destini a les següents propostes:

Emergència climàtica
  • Augmentar inversions al PLACC i desenvolupar totes les accions previstes per aquest 2021
  • Redactar un pla supramunicipal per la qualitat de l’aire
  • Implementar un sistema de recollida individualitzada de residus. Complint el compromís d’alcaldes de l’AMB respecte el Residu Zero que els obliga a fer-ho abans del 2025.

Mobilitat

• Campanyes per reduir l’ús del vehicle privat a combustió dins del municipi
  • Campanyes pel foment de l’ús de la bicicleta, patinets i altres vehicles de mobilitat personal
  • Transformar els carrers transitables de Molins en espais segurs per la bicicleta, patinets i altres vehicles de mobilitat personal