S'aprova per unanimitat una moció sobre la prohibició de les armes nuclears

Al ple de març es va aprovar aquesta moció sobre la prohibició d'armes nuclears.

El PSC hi vota a favor tot i que Espanya és el 7è exportador mundial d’armes i no ha signat el tractat.

Celebrem que s'hagi aconseguit l'adopció del Tractat sobre la prohibició de les Armes Nuclears. Tanmateix, el nostre municipi fa molts anys que lluita per la prohibició de les armes nuclears. L'any 1983-84 Molins de Rei era considerat municipi desnuclearitzat i durant anys el mes d'agost es feia una ofrena floral per l'aniversari del llançament de les bombes atòmiques sobre Hiroshima i Nagasaki. L'any 1985 Molins de Rei va participar en unes jornades Antinuclears a Córdoba conjuntament amb altres municipis d'arreu de l'estat espanyol. I el 1986 el nostre municipi estava per la Pau i va participar en la Campanya del No a l'OTAN en el Referèndum de 1986 (en què Catalunya va dir NO majoritàriament).

Tota la feina que ens precedeix, que ha sigut molta, no ha sigut suficient. Cal recordar que no només les nuclears són un problema, sinó també les armes, i que Espanya actualment és el 7è exportador d'armes mundial, que ha augmentat l'exportació amb el PSOE a govern i que fins i tot exporten a països en conflicte bèl·lic.

Lamentem que l'Estat Espanyol, governat per un govern suposadament d'esquerres, encara no hagi signat aquest tractat i cal recordar que amb tota la despesa que s'han gastat en armes, militars i mort s'hauria pogut erradicar les desigualtats al món.

Esperem que l'aprovació d'aquesta moció no quedi en paper mullat i el nostre municipi i aquest govern adopti diferents mesures a favor de la cultura de la pau. Com per exemple, batejar carrers de la vila amb els noms de les persones reconegudes pel seu compromís en el treball de la pau i resolució de conflictes i el desarmament, tant d'homes com dones i fomentar la tasca d'educació per la pau a les escoles, tot oferint recursos per a l'alumnat i facilitant la formació específica en pau i drets humans per al professorat.