S'adjudica un servei d’assessorament a un regidor d’ICV sense contrastar-ho amb altres ofertes
El 23 de novembre de 2010 l'alcalde Ivan Arcas (ICV) ha firmat el contracte en el qual s'adjudica el servei d'assessorament jurídic per la secció de Planejament i Gestió Urbanística de l'Ajuntament de Molins de Rei al Sr. Rafael Bellido Cardenas, regidor d'ICV a Cerdanyola del Vallès.
Aquest senyor cobrarà 65.888 € per realitzar aquest servei d'assessorament durant 16,5 mesos i per tant cobrarà 3.993 € mensuals i com no està en plantilla de l'Ajuntament no sabem si la seva dedicació serà total o alhora ho compaginarà amb altres feines. Cal tenir en compte que com el preu de sortida sense IVA és inferior a 60.000 € s’estalvien de realitzar un procediment de contractació obert i amb publicitat. És evident doncs que han ajustat la durada del contracte a 16,5 mesos per no sobrepassar aquesta quantitat.
Com que el govern
municipal (IiE, ERC, CiU) ha tramitat aquest procés mitjançant procediment
negociat sense publicitat i tràmit urgent només ha sol·licitat a 3 empreses que
presentin la seva oferta. Aquestes empreses han estat:
1.- Rafael Bellido Cardenas
2.-Jordi Panadès i
Associats Advocats
3.-Clam Consulting,
S.L.P.
Tant la segona empresa com la tercera han manifestat per escrit que no poden
presentar una oferta perquè tenen un excés de feina. La mateixa interventora
municipal ha manifestat que no es contempla complert el requisit de sol·licitar
oferta a 3 empreses ja que Clam Consulting, SLP ja prestava serveis
d'assessorament a l'Ajuntament i es podia preveure la impossibilitat de
participar en el procés.
Així doncs, s'ha adjudicat aquest servei sense que el govern municipal hagi fet
cap esforç per assegurar-se més ofertes i per tant ha guanyat la única oferta
presentada i que a més a més no representa cap millora considerable respecte al
preu inicial marcat per l'Ajuntament.
No podien preguntar per exemple a l'administrador de Clam Consulting, que es
passa moltes hores a les oficines de Sostenibilitat i Territori, si tenien
intencions de presentar oferta abans què els hi sol·licitessin per escrit?
Realment des de la CUP dubtem bastant que el govern municipal volgués que hi
haguessin més ofertes i la forma d’actuar així ho ha demostrat.
El govern municipal ha justificat en tot moment la contractació d'aquest servei
perquè existeix un gran retard en la tramitació de nombrosos expedients
urbanístics. Aquest retard es deu a què l'assessora jurídica que feia aquesta
feina ha estat de baixa durant un llarg període (6 mesos segons un informe
intern), sense que el seu lloc hagi estat cobert per cap altra persona.
Una altra pregunta que ens fem és perquè no s'ha substituit aquesta persona
mentre estava de baixa i així no s'ha de recorre a l'externalització d'un
servei, que sempre acaba sortint molt més car.
Evidentment creiem
que un regidor té tot el dret a presentar-se per prestar un servei d'un
ajuntament però aquest procés ha de ser el més obert possible i en el qual
tothom tingui els mateixos drets a l'hora de poder participar-hi. Si el procés
es fa amb el tràmit d'urgència (quan feia mesos que existia el retard amb el
qual justifiquen la urgència) precisament no és un procés publicitat i a més a
més l'ajuntament sembla que té el costum de no esforçar-se per tenir més d'una
oferta a l'hora de valorar quina és la millor oferta per l'Ajuntament.
Des de la CUP continuarem denunciant tots aquests casos i exigint al govern
municipal que rectifiqui d’una vegada per totes.