La CUP denuncia el greu descontrol existent en el servei municipal de Jardineria
La CUP de Molins de Rei sempre hem apostat per la gestió directa dels serveis municipals perquè entenem que és la millor forma de garantir que es respecten els drets dels treballadors/es i de fer valer els drets dels vilatans/es a gaudir d’una bona qualitat del servei. Malgrat tot, la majoria d’Ajuntaments com el de Molins, aposten per la externalització però sense tenir mesures efectives per garantir ambdós drets. En els últims mesos hem estat demanant informació sobre el servei de jardineria de Molins de Rei i hem detectat un greu descontrol per part del govern de CiU i PSC respecte a aquest servei.
Denunciem enèrgicament que aquest servei porta més de 5 anys en pròrroga forçosa ja que la licitació del servei s’hauria d’haver realitzat l’any 2009. L’empresa que gestiona aquest servei des del 1997 fins a l’actualitat és Moix Obres i Serveis. Aquesta situació és una greu vulneració del dret de la resta d’empreses del sector a poder participar en la licitació d’aquest servei públic.
La responsabilitat d’aquest cas passa pels dos equips de govern; el tripartit ICV+CIU+ERC en el període 2007-2011 i el CIU+PSC des de llavors fins l’actualitat. Cal recordar que aquest servei depen de l’àrea de Sostenibilitat i Territori, controlada en la primera legislatura per ICV a través de la regidora Montserrat Cateura i en la segona per CIU a través de la regidora Mònica Santamans.
El 23 d’abril de 2010 el govern municipal va adjudicar a Moix Obres i Serveis l’obra de millora i reforma del pont de la Rierada pel tràmit d’urgència i com a contracte menor sense demanar cap altre pressupost. L’empresa adjudicatària va presentar una oferta per a realizar els treballs amb un import exactament igual al preu de sortida del projecte d’obra, que eren 51.603,03€. Aquest fet va ser denunciat en aquell moment pel nostre regidor Àlex Maymó en el seu bloc.
Aquestes condicions favorables pel contractista s’ha extés a la nova legislatura amb el “nou” govern: hem constatat com el govern municipal no ha volgut establir mecanismes per poder controlar que es compleixin els plecs de condicions que determinen que durant tot l’any sempre han d’haver-hi 9 treballadors/es en el servei de jardineria, independentment de possibles baixes o vacances. Davant de la pregunta realitzada per la CUP, la resposta de l’Ajuntament ha estat un quadre excel elaborat per la mateixa empresa (fet més que significatiu) on reconeixia que en els últims mesos hi havia entre 2 i 3 treballadors/es menys de forma diària.
Considerem que el govern municipal ha incomplert de forma molt greu les seves responsabilitats a l’hora de controlar de forma eficaç que l’empresa adjudicatària compleixi totes les clàusules dels plecs tècnics i això ha repercutit en una qualitat del servei més baixa i en una menor contractació laboral en els serveis municipals malgrat que l’Ajuntament pagui per tenir més treballadors/es.
Després de la realització de les nostres preguntes el govern ha elaborat una proposta de plec de condicions per començar el procés de licitació del nou concurs.
Per tot això demanem al govern municipal que doni explicacions de forma clara a l’opinió pública explicant perquè ha existit aquest greu descontrol i quines mesures prendrà per evitar que es repeteixin en el futur i quines responsabilitats s’assumiran políticament.