El govern manté l'excés de càrrecs de confiança a l'Ajuntament de Molins de Rei

El govern municipal desaprofita l'oportunitat de reduir el nombre de càrrecs de confiança després del cessament de Jordi Bascuñana en nomenar, simultàniament, un treballador municipal per assumir les seves tasques.

El cessament de Jordi Bascuñana i el nomenament de David Lobato per al càrrec de director de l'àrea d'Economia i Serveis Generals respon a un canvi de noms per mantenir la mateixa estructura política de la sociovergència: excés de càrrecs de confiança amb sous exagerats, a mode de resum ràpid.

La primera reflexió de la CUP davant aquest fet és sobre la necessitat del càrrec de confiança que passem d'una persona a una altra. A l'ajuntament comptem amb 5 càrrecs de confiança a raó de 52.681€ anuals per persona. 263.000 euros i més d'un milió d'euros durant aquest mandat destinats a retribuir la tasca de direcció i coordinació de 5 persones en 5 àrees de l'Ajuntament.

Des de la CUP sempre hem defensat que tenim un excés notori de càrrecs de confiança al nostre ajuntament i just iniciar aquest mandat, en la primera reunió que vam tenir amb el nou equip de govern, vam posar sobre la taula el debat sobre la necessitat d'aquests càrrecs de confiança. Concretament, vam demanar que se'ns enviés un informe justificant la feina que du a terme cadascun d'ells, una rebaixa dels seus salaris i una proposta de mínims de reduir de 5 a 3 els càrrecs de confiança del nostre ajuntament, amb el conseqüent estalvi econòmic de 100.000 euros l'any.

Les nostres propostes no van ser ateses i durant aquests darrers mesos l'estructura de càrrecs de confiança s'ha mantingut inalterada, incloent en el paquet la plaça de tècnic de comunicació que ocupa un càrrec de confiança malgrat que fa un any que esperem que es tramiti segons criteris de contractació pública.

Aprofitem aquest canvi de persona d'avui per recordar que en les fitxes que ens va fer arribar l'equip de govern sobre els requisits per ocupar els càrrecs de confiança de direccions d'àrea es limitaven a incloure el nivell C de català i una titulació universitària, sense formació específica en les àrees de gestió ni un mínim d'experiència professional prèvia en el sector, elements que afavoreixen la vinculació entre els càrrecs i persones properes o militants dels partits polítics que governen.

A tots aquests elements s'hi ha sumat, en els darrers mesos, la promoció interna de dos treballadors de la casa que han passat a assumir tasques de coordinació, ja actives des de principis d'aquest mes amb els dos corresponents decrets d'Alcaldia del passat 3 de maig que així ho acrediten.

Una és la nova coordinadora de contractació i serveis, amb un complement específic de 1.742 euros mensuals per exercir la nova tasca. L'altre és el nou coordinador d'economia i finances, que al seu torn rebrà un complement específic de 2.702 euros mensuals. I, per si no n'hi havia prou, el govern ha manifestat la voluntat de crear una nova plaça de coordinador per executar el Pla Estratègic de recursos humans i organització, amb un complement específic de 1.686 euros mensuals.

Tot plegat, ens porta a preguntar-nos, amb més força encara: és necessari el càrrec de confiança de director de l'Àrea d'Economia i Serveis Generals? És evident que no. Quines funcions, després de la reorganització interna, haurà d'assumir?

També volem preguntar com es gestionaran les tasques que fins ara assumia el David Lobato, que ha estat nomenat com a nou responsable d'aquesta plaça. Qui assumirà les funcions que duia a terme com a responsable de l'Oficina d'Atenció Ciutadana? Qui coordinarà aquest servei de l'Ajuntament? Quin nou perfil aportarà per acomodar-se a les actuals exigències socials (frase que apareix a l'expedient com a motivació del cessament de Jordi Bascuñana)? Com es reordena l'actual organigrama directiu?

Durant el debat del ple, el govern municipal va admetre que el "caràcter de temporalitat i de provisionalitat" de la nova plaça que apareixia en el títol del punt 4 de l'ordre del dia era l'assumpció de les tasques fins a final de mandat.

També denunciem que totes les mesures que ha pres l'equip de govern en la gestió de personal en els darrers mesos han anat encaminades en engrossir tota la capa d'alts càrrecs de l'Ajuntament de Molins de Rei en detriment de les places que conformen la part mitja-baixa de l'escala salarial del nostre consistori. La CUP es torna a manifestar en contra de la gestió salarial a través d'un model de piràmide invertida.

El govern municipal cessa Jordi Bascuñana (PSC) del càrrec de director d'Economia i Serveis Generals i nomena (promociona) al seu lloc un treballador municipal.

La plaça que ocupava Bascuñana és inncessària a l'estructura de l'Ajuntament, especialment després que en el darrer mes el govern hagi aprovat la creació de dos nous càrrecs de coordinació superior en l'àrea d'economia i finances i en la de serveis jurídics.

La sociovergència manté una estructura política excessivament inflada que generarà un cost de més d'1 milió d'euros als molinencs al llarg d'aquest mandat.