La Cuquera i l’AE Jaume Vicens Vives guanyadors del 4t Certamen Millorem Molins

Un any més, la Candidatura d’Unitat Popular de Molins de Rei hem organitzat el Certamen Millorem Molins, subvencionat amb part de les retribucions dels 4 càrrecs electes de la CUP. En aquesta quarta edició del Certamen Millorem Molins hem comptat amb la participació de 3 entitats i un periodista de la vila.

Les quatre propostes són molt interessants i tracten temes diferents: El llibre “Moviments Populars” és una proposta de caràcter cultural, un testimoni escrit de la historia dels moviments populars i de transformació social i política recent de la nostra vila; La Cuquera és la nova escola d’arts escèniques de Molins de Rei i vol omplir un buit existent al municipi, oferint cursos i formacions per a totes les edats especialitzada en pedagogia teatral, així com en projectes de teatre social o teatre per a joves; L’Agrupament Escolta Jaume Vicens Vives presenta un projecte per rehabilitar i fer reviure una paret de Molins de Rei, en una aposta per l’Aprenentatge i Servei (APS) en l’àmbit socio-educatiu i l’Associació Suport impulsa el projecte Espai, per tal de donar suport emocional i psicològic a les persones que estan a l’atur, patint els efectes de la crisi, mitjançant teràpies de grup o bé psicoteràpia individual.

Els projectes han estat valorats per un jurat independent, format per quatre persones vinculades al teixit associatiu de Molins de Rei, que han decidit el 80% de la nota final de cada projecte.

El 20% restant l'han decidit les 421 persones que han participat en la votació popular duta a terme a través del bloc milloremmolins.wordpress.com entre els dies 11 d'octubre i 4 de novembre.

Després de sumar les valoracions del jurat independent i del vot rebut via internet, la 4a edició del Certamen Millorem Molins ja té guanyadors:

El primer premi, valorat en 1.250 euros, se l'endú La Cuquera, una aula de teatre, expressió i creativitat, per tal d’adequar el local d’uns baixos del carrer Major i oferir una oferta educativa teatral i un centre de formació cultural per a totes les edats, amb l’interès d’omplir un buit que creuen existent a Molins de rei. A més de l’oferta educativa, el projecte també inclou un pla pedagògic i un pla de màrqueting i promoció.

El segon premi, valorat en 1.000 euros, se l'endú l’AE Jaume Vicens Vives, conegut popularment com “el cau”, entitat fortament arrelada a la vila des de fa més de 50 anys, que amb el seu projecte “Revivim la paret” volen rehabilitar una paret del costat del seu local i pintar-hi un mural. Aquest servirà com a eina divulgativa de l’entitat per tal de fer extensiu el seu projecte i per treballar valors d’aprenentatge i servei amb els seus infants i joves, així com amb les famílies i veïns que s’hi impliquin.

Des de la CUP Molins de Rei volem felicitar els dos projectes guanyadors i agrair l'esforç de totes les entitats que han presentat un projecte. Els animem a tirar-los endavant, ja que estem plenament convençuts que tots ells milloren Molins de Rei.

Per últim, us deixem una taula resum del resultat de les votacions, criteris de les quals podeu trobar a les bases del concurs al web molins.cup.cat

AE Jaume Vicens Vives

Associació Suport