L'ajuntament ha pagat 156.000€ a una empresa d'un familiar encadenant adjudicacions sense publicitat


La CUP de Molins de Rei denuncia públicament que l’Ajuntament ha pagat des de l’octubre de 2007 la quantitat de 156.749,60 € a l’empresa CLAM CONSULTING, S.L.P. que ha anat encadenant contractes menors de caràcter mensual o bé havent estat adjudicatària de procediments negociats sense publicitat. L’administrador d’aquesta empresa és familiar d’un regidor de l’equip de govern i d’un director de serveis.



Malgrat que aquesta empresa ha vingut realitzant tasques d’assessorament de forma permanent en els últims anys, el govern municipal (IiE, ERC, CiU) no ha tramitat una contractació de major durada, que hauria de ser amb un procediment obert i publicitat. En canvi s’han anat realitzant processos de contractació tramitats de forma urgent i per tant no publicitats.


 




Concretament al 2009 es va adjudicar a aquesta empresa un contracte de 48.000 € (IVA inclòs) per una durada de 6 mesos i com que la tramitació va ser per urgència i sense publicitat es va enviar la invitació a 3 empreses perquè presentessin una oferta. Green Legal Assistance, SLP notifica per escrit que no presenta cap oferta per manca de recursos humans. Millet Advocats 2004, SLP també renuncia a presentar una oferta perquè no tenen cap advocat que porti assumptes de l'àmbit ambiental.



La única oferta presentada és la de Clam Consulting per un valor de 48.000 € i no ofereix cap baixa econòmica però guanya perquè és la única.




Doncs amb el contracte adjudicat l'any 2010 s'ha tornat a repetir la història amb l'agreujant que ara la interventora municipal ha fet un informe desfavorable amb acusacions molt greus. Els motius exposats principalment en l’informe són:


  • En l'expedient de contractació no consta un plec de prescripcions tècniques particulars malgrat ho exigeix la clausula 1 del PCAP i malgrat que la interventora ja ho havia demanat l'any passat.

  • No s'ha exposat al públic durant 20 dies els plecs de clausules administratives tal i com exigeix l'article 277 TRLMRLC.

  • S'ha demanat oferta a 2 empreses més a part de l’adjudicatària, les quals han refusat presentar una oferta per saturació de feina. S'ha tornat a demanar oferta a l'empresa GREEN LEGAL ASSISTANCE, SLP quan l'any passat ja havien refusat presentar oferta. L'altre empresa és Josep Maria Vendrell Relat.

  • L'empresa adjudicatària Clam Consulting, SLP ha cobrat des del 2007 la quantitat de 156.749,60 € ja que han anat encadenant diferents contractes menors o sent adjudicataris de procediments negociats sense publicitat. La interventora ja havia advertit si aquest servei d'assessorament tenia caràcter de permanència caldria tramitar una contractació de major durada (que seria amb procediment obert i publicitat, i per tant molt més transparent)

  • La interventora denuncia que Clam Consulting, SLP ha rebut un tracte preferent en la tramitació i pagament de les seves factures, havent-se tramitat i pagat les seves factures amb caràcter prioritari a d'altres més antigues.



El preu de sortida marcat per l'ajuntament ha estat de 58.620,69 € més 9.379,31 € d'IVA i una durada de 17 mesos. Cal dir que han ajustat la durada del contracte a aquests mesos perquè si el contracte supera els 60.000 € llavors és obligatori fer un procediment obert i amb publicitat.



Doncs aquesta empresa ha presentat una oferta on no rebaixa ni un euro la quantitat de sortida, però com no té la competència d'altres ofertes, han guanyat sense problemes.



Des de la CUP volem deixar clar que no estem en contra que una persona familiar d’un càrrec polític o de confiança pugui treballar per l’ajuntament però creiem que TOTHOM ha de tenir les mateixes oportunitats a l’hora de ser contractats. És massa habitual en aquest ajuntament que es facin contractes inferiors a 60.000 € o es tramitin d’urgència justificant-se amb qualsevol motiu. Així és com s’eviten que el procediment sigui obert i s’hi pugui presentar qualsevol empresa.



En aquest cas, i d’altres que també hem denunciat, s’envia la invitació a 3 empreses però només una empresa presenta oferta i acaba guanyant tot i que la seva oferta no rebaixi ni en un euro el preu de sortida marcat per l’Ajuntament.



Entenem que una administració pública hauria de vetllar perquè abans d’adjudicar un servei a una empresa externa hi haguessin diferents ofertes per garantir així que el procés sigui el màxim de transparent i ètic.



Des de la CUP continuarem denunciant tots aquest casos i exigint al govern municipal que rectifiqui d’una vegada per totes.