La CUP Molins davant la mobilització continuada del poble català

Davant d’aquest moment de violència institucional i d'excepcionalitat política, davant la gravetat del context i la manca de lideratge polític institucional, la CUP va convocar aquest dissabte al matí els seus càrrecs electes. L'objectiu ha estat el de consensuar una proposta política que interpel·li públicament als càrrecs electes de les diferents forces democràtiques i que estigui a l'alçada del moviment popular.

Davant la mobilització continuada del poble català i d’aquest moment de violència institucional i excepcionalitat política, la CUP no restem impassives. És per això que, davant la inoperativitat del govern i la manca de lideratge polític institucional, hem convocat una trobada d’electes de totes les forces democràtiques del país.

La CUP Molins té clar que el poder és del poble i que aquest ha de desbordar les institucions per forçar canvis necessaris.

Així doncs, exigim una Taula Internacional per l’Autodeterminació, l’Amnistia i la Llibertat que possibiliti la concreció d’aquestes mesures:

• El final de la repressió i l'amnistia total
  • La llibertat per dur a termes polítiques socials i econòmiques sense restriccions imposades per l’Estat.
  • L’exercici de l’autodeterminació.

La sortida a tot això és que la gent pugui decidir en llibertat. Per tot això, de nou, cridem:

• A la continuïtat de les mobilitzacions, amb l’esperança que puguin ser massives i transversals, acompanyades d’assemblees populars a cada poble i a cada barri per tal de preparar-les

• A totes les càrrecs electes de totes les forces democràtiques del país, diputats, regidors, alcaldes i alcaldesses, a trobar-se en una Trobada de Càrrecs Electes per concretar el programa de reivindicació que adrecem a la comunitat internacional per trobar una sortida democràtica en clau d’autodeterminació a l’atzucac plantejat per l’Estat

• A periodistes, advocats, càrrecs electes de tot el món a venir aquí, i trobar-se amb les organitzacions polítiques i civils i de defensa dels drets humans i cridar cap a una Taula Internacional per l’Autodeterminació, l’Amnistia i la Llibertat

El balanç de la darrera setmana de protestes arreu del territori és realment preocupant: 18 empresonades, 579 ferides (algunes de molt greus), 4 pèrdues de la visió, però 0 dimissions ni responsabilitats polítiques.

Les preses polítiques s’eleven ja a 44 i la diàspora s’escampa arreu del territori de l’Estat Espanyol amb l’empresonament d’una companya castellana a Madrid per solidaritzar-se amb el poble català.

El Govern de la Generalitat no només no ha estat a l’alçada sinó que ha ajudat l’Estat [a] en aquesta repressió. La proposta de Torra d’exercir l’autodeterminació aquesta legislatura ha estat immediatament torpedinada pels partits socis del govern: JxC i ERC. El Parlament està buit de poder i de capacitat per donar respostes polítiques a la situació.

El poble ho ha entès i està desbordant-ho tot. És imprescindible que la mobilització continuï i nosaltres cal que estiguem a l’alçada, colze a colze.

El Govern ha demostrat manifestament la seva incapacitat i no pot tenir el suport de la CUP. Qui proposa eleccions ho fa per calmar i desmobilitzar el poble, que és l’únic que pot moure aquesta situació. Les institucions estan buides, bloquejades i amenaçades i l’Estat nega cap sortida que no sigui autoritària.

Per totes aquestes raons, fem aquesta proposta política per crear una Taula Internacional per l’Autodeterminació, l’Amnistia i la Llibertat que concreti la fi de la repressió i l'amnistia total, la llibertat per poder dur a terme polítiques socials i econòmiques sense restriccions imposades per l'Estat i l'exercici efectiu del dret a l'autodeterminació.