La Festa Major 2018 disposarà d'un Punt Lila i un Protocol d'actuació davant les agressions sexuals

La Festa Major de Molins de Rei del 2018 tindrà per primer cop un Protocol d'Actuació contra les Agressions Sexuals. Aquest document és un recull del procés d’actuació en cas d’agressions sexuals en el marc de la Festa Major 2018. Aquest és un document provisional, ja que el pla d’actuació i el protocol local de Prevenció, detecció, actuació i recuperació davant les violències sexuals que es puguin produir en espais d’oci de la vila, definitius els tindrem al finalitzar el procés participatiu que està realitzant l’Ajuntament conjuntament amb l’Observatori Noctambul@s.

Consultar el Protocol

També s'ha habilitat un Punt d’Informació i Assessorament - Punt Lila, ubicat a la Pl. de la Llibertat. Els horaris de funcionament d’aquest servei seran el divendres i dissabte de 23.00 a 06.00h.

Amb aquestes mesures impulsades per les Regidories de Feminismes i Alliberament LGBTI i la Regidoria de Joventut es vol donar un pas més en la lluita contra les violències masclistes i LGBTIfòbiques en espais d'oci i fer visible aquesta problemàtica també a les nostres festes i a la nostra vila. Les lluites i reivindicacions del moviment feminista han ajudat a molt a què aquestes campanyes cada cop estiguin més exteses i deixem de banda aquelles èpoques on el problema estava invisibilitzat. Avui en dia encara hem de continuar treballant perque tots els espais d'oci siguin realment espais de llibertat per totes les persones.