L'Ajuntament de Molins de Rei s'adhereix a l'Associació de Municipis i Entitats per l’Aigua Pública

En el ple municipal del 25 d'octubre de 2018 l'Ajuntament de Molins de Rei es va adherir a l'Associació de Municipis i Entitats per l’Aigua Pública (AMAP)La finalitat de l’Associació és difondre i promoure la gestió íntegrament pública de l’aigua, així com donar suport als municipis que vulguin encaminar-se cap a una gestió pública de l’aigua.

La proposta va ser presentada pel nostre company Josep Raventós, Regidor de Medi Ambient, i va ser aprovada per unanimitat del ple municipal. Amb la qual cosa el nostre ajuntament passa a ser membre de ple dret en aquesta associació i es designa com a representant titular en aquesta associació a Josep Raventós (Regidor de Medi Ambient) i com a representant suplent a Asier Baiona (Regidor de Serveis Municipals i Municipalitzacions).

Actualment formen part de l'AMAP els ajuntaments de Badalona, Barcelona, Cerdanyola del Vallès, El Prat de Llobregat, Girona, Montornès del Vallès, Sabadell, Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet i Terrassa. Entitats i empreses públiques com l'Associació Catalana d'Enginyeria sense Fronteres, Ecologistes en Acció, Aigües del Prat SA i Barcelona Cicle de l'Aigua SA també en son membres.

Des de la CUP valorem positivament la participació del nostre ajuntament en aquesta associació perque ens permetrà encarar amb més suport el procés cap a la municipalització del servei d'aigua quan acabi l'actual concessió del servei el 2023. Durant els propers anys s'ha de fer una feina important per preparar tots els aspectes tècnics, jurídics i de personal per poder afrontar amb totes les garanties un procés de municipalització tant important com aquest. Poder coordinar-nos amb altres ajuntament que estiguin en el mateix procés o que ja l'hagin finalitzat ens dona eines molt vàlides per garantir-ne l'èxit. L’aigua és un bé de tots i totes. Un bé comú. Un bé essencial per a la vida. I així cal gestionar-lo, democràticament i pública. Amb, per i des del conjunt dels veïns i veïnes dels municipis.

En aquest sentit, per tal d'incentivar la participació i debat en tots els aspectes relacionats amb la gestió de l'aigua, es va crear el passat 22 de febrer la Taula Municipal de l'Aigua. I més recentment, el passat 20 d'octubre es va constituir precisament al nostre municipi la Taula de l'Aigua del Llobregat, amb la participació d'entitats, persones i representants institucionals de direferents municipis de la conca del Llobregat.